#VisitOurGalleryEindhoven
- 97 x 53 x 20 cm
- Sculptuur in oplage
- Aluminium, RVS, PVC, hout, gips, digitale print
Miles Jaffe en kunst als (ironisch) eerbetoon aan de kunst
Geld, woorden, potloden, tomaten uit blik, het lijkt erop dat uit de enorme verftubes van Miles Jaffe overal uit weet te komen, behalve tempera. De Amerikaanse kunstenaar heeft altijd een heel logische, mechanische en soms cynische visie op kunst gehad.
Na een zorgvuldige analyse en diepgaande studie probeert Miles de mechanismen en motieven te vinden achter, niet alleen een kunstwerk, maar alles om hem heen. Maar nadat hij had begrepen hoe en vooral waarom dingen werken, ging hij op zoek naar een antwoord op de vraag Waarom dingen niet werken?
Deze negatieve visie wordt weerspiegeld in zijn kunst, in zijn gigantische kleurbuizen die alleen en uitsluitend ondersteboven worden weergegeven, integendeel, waaruit dingen tevoorschijn komen die ogenschijnlijk niets met kunst te maken hebben. Maar misschien is er na Warhol, of dankzij Warhol, geen grens meer tussen kunst en geen kunst, waardoor alles een kunstwerk wordt en kunstwerken alles.
Zoals Miles zelf zegt:
“Mijn werk overweegt de relatie tussen kunstenaar, medium en product – en daarmee de aard van kunst zelf. Het is een parodie op parodieën, wat het natuurlijk ook een eerbetoon maakt, zonder enige ironie.”
- Gratis en geheel vrijblijvend
- Reeds 20 jaar kunstadvies aan huis
- Het beste te beoordelen in uw eigen interieur
Onze kunstcollectie en service wordt beoordeeld met een 9.3
“Heel aardig, behulpzaam en bekwaam ”
Lees verder“"om enthousiast van te worden"”
Lees verder“Meedenkend en goede service”
Lees verderAbrahamArt Kunstcatalogus
Compleet in Hedendaagse Kunst
Een strakke visuele presentatie van het meest actuele aanbod van AbrahamArt. Ideaal om uzelf op uw eigen gemak thuis te oriënteren.Miles Jaffe
Miles Jaffe en kunst als (ironisch) eerbetoon aan de kunst
Geld, woorden, potloden, tomaten uit blik, het lijkt erop dat uit de enorme verftubes van Miles Jaffe overal uit weet te komen, behalve tempera. De Amerikaanse kunstenaar heeft altijd een heel logische, mechanische en soms cynische visie op kunst gehad.
Na een zorgvuldige analyse en diepgaande studie probeert Miles de mechanismen en motieven te vinden achter, niet alleen een kunstwerk, maar alles om hem heen. Maar nadat hij had begrepen hoe en vooral waarom dingen werken, ging hij op zoek naar een antwoord op de vraag Waarom dingen niet werken?
Deze negatieve visie wordt weerspiegeld in zijn kunst, in zijn gigantische kleurbuizen die alleen en uitsluitend ondersteboven worden weergegeven, integendeel, waaruit dingen tevoorschijn komen die ogenschijnlijk niets met kunst te maken hebben. Maar misschien is er na Warhol, of dankzij Warhol, geen grens meer tussen kunst en geen kunst, waardoor alles een kunstwerk wordt en kunstwerken alles.
Zoals Miles zelf zegt:
“Mijn werk overweegt de relatie tussen kunstenaar, medium en product – en daarmee de aard van kunst zelf. Het is een parodie op parodieën, wat het natuurlijk ook een eerbetoon maakt, zonder enige ironie.”